Vanlige spørsmål

Her finner du svar på en del spørsmål som våre kunder ofte stiller oss.

Jeg har kjøpt billetter til feil forestilling, hva gjør jeg?
- Du får refundert feilkjøpte billetter i kinokiosken, så lenge du henvender deg der i god tid før forestillingen du har kjøpt på starter. Er billetten kjøpt via nett, kan du også sende en e-post til post@ebillett.no, så hjelper leverandøren med refusjon, kjøp deretter nye billetter på riktig forestilling. Dette må også gjennomføres i god tid før forestillingen du har kjøpt på starter.

Jeg ser ikke noe program for den dagen jeg ønsker, er kinoen stengt?
- Hvis dagen du ser etter er julaften eller nyttårsaften, så er kinoen stengt. Men resten av året viser vi film hver dag!
Vi setter opp program for syv dager av gangen, som hovedregel på mandager, for perioden fra førstkommende fredag til torsdag i uken etter.
Enkelte spesielle forestillinger har lengre tids forsalg og ligger derfor tidlig inne i programoversikten, og det kan da se ut som at det er "huller" i programmet vårt - men vi er altså åpne 363 dager i året!

Hvor kan jeg parkere?
- Parkering gjør du lettest i nytt parkeringshus på Vestre Torg, innkjøring fra Høiensalgata, mellom Torggata og Storhamargata. Når du har parkert benytter du utgang mot Torggata - og da er du nesten på kinoen allerede!

Kan jeg reservere kinobilletter?
- Vi tar ikke imot bestillinger av billetter, men man kan kjøpe billetter via nett eller smarttelefon, og selvsagt på kinoen, fra tre dager før forestillingen du skal på. Om en har legitimert ledsagerbehov, eller ønsker å reservere rullestolplasser, se info her.

Jeg er usikker på om nettkjøpet mitt ble gjennomført, hvordan kan jeg få sjekket dette?
- Klikk her!

Jeg får ikke tatt utskrift, hvordan får jeg tak i billetter som er kjøpt på nett?
- Du trenger ingen utskrift. Ta med betalingskortet som billettene er kjøpt med, evt. bare de siste seks sifrene i kortnummeret, så kan du få skrevet ut billettene dine på kinoen, enten i automatene eller i kiosken. Om du har smarttelefon er det tilstrekkelig å fremvise QR-koden på skjermen, ved kontrollpunkt før inngang i salen.

Jeg har gavekort, kan jeg bruke dette til å betale ved nettkjøp?
- Ja, nyere gavekort utstedt av Hamar Kino (med pin-kode) kan brukes til å betale ved nettkjøp. Eldre gavekort uten pin-kode, må benyttes i billettsalget i kinoen innen utløpsdato.

Hvor lang tid i forveien kan jeg kjøpe billetter (forsalg)?
- Vi har tre dagers forsalg til våre forestillinger. Enkelte større premierer har lenger forsalgsperiode, disse finner du informasjon om på vår nettside.

Jeg har ledsagerbevis, kan jeg kjøpe billetter på nett?
- Brukere med ledsagerbevis må fremvise dette i kinokiosken for å kunne benytte ordningen, og billetter kan derfor ikke kjøpes på nett. Om du har ledsagerbevis og ønsker å forhåndsbestille billetter, se info her.